Friday, August 17, 2007

3 Elul - Rav Kook

Today, 3 Elul, is the yahrtzeit of Rav Kook. There are perhaps no more fitting words for our time than those said by R” Shaul Yisraeli at the first yahrtzeit:

הרק חלום יפה ארג לנו רבנו זצ"ל? הרק דמיונות חזה לנו והמציאות לא תכירם? האומנם מושחתת היא נפש האדם עד תומה ואף ישראל אבדה לו נשמתו בין גלות לגלות? האמנם לריק תם הזרע אשר זרע רבנו על לבבות העם? - לא נכחד, יש ועולה רעיון זה על לבנו. יש ולמראה הכיעור והניוול, אשר עלינו להתנגש בהם מדי יום ביומו, נעקרת מלבנו כל מחשבה אצילית על האדם. עוד סיוט הדמים הולך ונמשך בימינו אלה בארץ חמדתנו, ולמה נתעלם - לא ראינו את מצפון העמים מתעורר להתריע ולתבע את הצדק. ואף גם זאת - ראה ראינו את הפירוד והמחלוקת והשאיפות הזרות אשר קנו להם זכות אזרח ברחובותינו אנו ורק צרת הרבים היא שהועילה לפכחנו במקצת.

ברם התשובה על כל ההיסוסים והפקפוקים תהיה לנו האישיות המזהירה של רבנו הגדול עצמו. הנשמה הנשגבה הזאת בעצם מציאותה היא המאשרת לנו, כי עוד רב עשרו של אוצר הנשמות הישראלי ואם עדיין לא זרחו עלינו קרני אורו - בא יבאו עתם.

It is easy to dismiss the idealism found in Rav Kook’s writings as incompatible with the political and social disharmony in Israel, as incompatible with a world filled with danger and terror. Yet think of how much dimmer our reality would be if we did not have that vision and aspiration taught by Rav Kook, which one day will hopefully be realized.

No comments:

Post a Comment